Wednesday, October 26, 2011

R-maailma pitsa teisipäev

Elu põhitõed on mul paigas: ei mingit "Olla või mitte olla?", "Mida selga panna?" vms. Ei,  põhidilemma on hetkel hoopiski - kas Poisson või Gaussian?
See oleks olnud kindlasti üsna "väärt" vaatepilt: pingsalt ekraani jõllitav neiu, kel alailma keel suunurgast välja ripnemas, istumas jogurti ja õunamoosiste tassidega tihedalt kaetud laua taga, mis lisaks kaunistatud  hävitatud porganditest alles jäänud rohelistest kontsadest. 
Aga nii põnev juu :) ja maksku mis maksab peale 2 aastat analüüsimist ei anna ma ometi nüüd alla. Tea mitu korda ma juba endale lubanud olen, et nüüd on analüüsitud? Nii on hästi ja paremini enam ei saa. Aga ei, mind on ikka õnnistatud lõputu lootusrikkuse ja paraja annuse tahtejõuga.


Deem, preili R jälle pirtsutab ja jookseb seed numbers per shoot peale juba teab mitmendat korda kokku. Nii et hakkame aga jälle otsast pääle. 
Õnneks on täna mu vaese arvuti õnnepäev - ma ei tõukagi lauda ümber ega torma uksest välja paremat maailma otsima. Ei, täna olen ma oma armsas  R programmi  statistika maailmas ja ei taha siit välja. Vahepeal ei suuda suurele põnevusele vastu seista ja vaatan juba vilksamisi teise programmiga üle, mis liikide väljasuremisriski mõjutab. Jube oluline on teada, kas terminal velocity on ikka jätkuvalt oluline? Ja clonality? Mhh, miks see K ometi rolli mängib ja T ja R ka. See skript vist ikka ei tööta?

Oi, PITSA HAKKAB KOHE!
Paari tüki huvitava pitsa nimel olen siiski nõus natukeseks oma statistika maailma hülgama ja iga-teisipäevasesse pitsaseminari kappama. 
Taaskord oli tegemist väga põnevate maitseelamustega - brokkoli pitsa, muna ja spinati pitsa (Sirgi suureks "rõõmuks"), vaesele taimetoitlasele Inrale kahjuks ainult üks hädine taimetoitlaste pitsa. Minu suureks pettumuseks banaanipitsat seekord polnudki. Ahjaa, seminari teema siiski oli - DNA barcoding. Jäi mulje, et osad  vähemalt teadsid sellest midagi. Ma kahjuks sinna valitud seltkonda ei kuulunud, nii et minu poolt ei mömmigi ja ausalt öeldes paistis, et paljud kibelesid sealt lõpuks minema. Nii võisin naasta õnnelikult oma statistika maailma.

2 comments: